All Prologis verksamhet är orienterad mot kunden. Det europeiska konceptet PARKlife™ är en del av det och fokuserar på att skapa mervärden till våra kunder, deras anställda och nyttigheter för närsamhället. Allt från laddstationer för elbilar till padelbanor och träningsfaciliteter visar hur konceptet PARKlife via delade ytor och aktiviteter kan stödja positiv social interaktion för alla. 

För att gå från ord till handling så arrangerade kundteamet i Göteborg en vandring genom Prologis Göteborg Park II. Tanken var att guida några av Prologis kunder från området genom allt som händer där.

- Vi arrangerade helt enkelt en guidad tur, berättar Patrick Inhammar, Facility Manager på Prologis. Våra hyresgäster fick chansen att besöka varandras lokaler, dela tankar och åsikter, hitta nya lösningar för sina egna verksamheter och förstås – lära känna varandra. Ett 20-tal personer deltog.

Dagen började med frukost och en visning av både lager och verkstad hos en av våra hyresgäster som verkar inom bilindustrin.  Sedan följde ett besök hos en av våra 3PL-företag, där alla fick inblick i deras verksamhet. Efter att ha ätit en gemensam lunch fortsatte rundturen hos ett företag som sköter logistik och koordinering för e-handlare.

Avslutningen på dagen satte en helt ny ton på vår vandring: i Göteborgsoperans unika lokaler. En fastighet som inte bara innehåller en komplett trä- och metallverkstad samt lager av kläder, scenografi och rekvisita, utan också två kompletta scener för både repetition och möjlighet till publika föreställningar.

– Dagen blev väldigt uppskattad av alla som deltog och de flesta tog nog inte bara med sig en och annan god idé att använda i sin egen verksamhet, utan också några nya vänner att säga hej till på området.

Äldre artikel
True Months of Supply på en ny lägsta nivå på grund av stark efterfrågan

NU KÖR VI

Varje relation börjar med ett samtal. Vårt team finns här för dig.