Danielle van der Lem, marknads- och kommunikationschef för norra Europa, är ansvarig för all marknadsföring och kommunikation inom Benelux, Tyskland och Norden. Det är hennes ansvar att ta fram modernt marknadsmaterial och styra all extern kommunikation, inklusive alla webbplatser och sociala media-aktiviteter. Hon har även det övergripande ansvaret för Prologis närvaro på stora industriella evenemang och mässor, inklusive Expo Real and transport logistic.
Det är van der Lems uppgift att positionera Prologis varumärke som en central del av samtalet med bolagets viktiga målgrupper. I samarbete med både Prologis anställda och företagets leverantörer fördelar hon bolagets resurser så att bolagets identitet stärks, vilket även innefattar att ta fram strategier för att stärka samarbete, kreativitet och effektivitet.
Van der Lem började på Prologis redan 2006 och har sedan dess utvecklats inom företaget i olika roller. Innan dess arbetade hon på det holländska försäkringsbolaget Achmea.
Van der Lem studerade på University of Applied Sciences Hogeschool van Amsterdam, där hon tog en Bachelor of Business Administration (BBA) med fokus på internationell handel.